مقالات مد و زیبایی

آبرسانی پوست صورت چرا و چگونه انجام می‌شود؟

آبرسانی پوست صورت چرا و چگونه انجام می‌شود؟

تامین آب بدن تاثیر زیادی روی کیفیت و شفافیت پوست دارد و آبرسانی پوست صورت مهم‌ترین راه رفع خشکی و مراقبت از پوست به‌شمار می‌رود. عوامل متعددی پوست را دهیدراته می‌کند؛ مانند رژیم غذایی نامناسب، برخورد مستقیم اشعه‌های مضر خورشید، استرس و کم خوابی، بالا رفتن سن، دلایل هورمونی؛ همه این موارد می‌توانند باعث کم‌ آبی و خشک شدن پوست صورت و بدن شما شوند.

خشکی پوست صورت و اهمیت ندادن به آن منجر به پیری زودرس، آکنه و جوش، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن، احساس سوزش و مشکلات پوستی دیگر می‌شود که بهتر است با آبرسانی مستمر درمان شوند تا مشکلات جدی‌تری برای پوست ایجاد نکنند! بنابراین در قدم اول آب زیاد بنوشید! سپس در روتین پوستی خود استفاده از انواع محصولات آبرسان پوست را بگنجانید. همچنین با استفاده از انواع ماسک خانگی برای آبرسانی پوست و راهکارهایی از این دست، سلامت و زیبایی پوست خود را تضمین کنید.

چرا آبرسانی پوست لازم است؟

ابتدا بهتر است بدانید فقط پوست خشک و کم آب نیست که نیازمند آبرسانی است، پوست چرب و مستعد آکنه هم باید آبرسانی شود؛ چراکه از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست چرب، کمبود آب است. اما افراد دارای پوست چرب با توجه به نوع پوست‌شان بهتر است از آبرسان‌های بر پایه آب استفاده کنند.

پوست خشک و فرسوده ممکن است تهدید مهمی برای زندگی فرد نباشد اما قطعاً بسیار ناامید ‎کننده و ناراحت‌ کننده است. این موضوع می‌تواند به سایر مشکلات پوستی مانند پوسته پوسته شدن، خارش، چین و چروک و حتی اگزما و پسوریازیس کمک کند. متأسفانه، کمبود مزمن هیدراتاسیون (hydration) چیزی است که خانم‌ها باید با افزایش سن خیلی بیشتر به آن توجه کنند.

با افزایش سن، پوست توانایی کمتری برای حفظ رطوبت دارد و از دست‌ دادن رطوبت ناشی از افزایش سن باعث مردگی و خشک شدن بیشتر پوست در طول زمان می‌شود. البته سبک زندگی (لایف استایل) نیز در خشکی پوست بی‌تاثیر نیست. به‌عنوان مثال، شناگران برای مبارزه با خشکی پوست به دلیل کلر موجود در آب استخر، باید آبرسانی پوست را در روتین پوستی روزانه خود قرار دهند.

بنابراین اگر پوست زبری دارید و از داشتن پوستی خشک رنج می‌برید یا پوست چرب شما نیازمند آبرسانی است، به فکر روش‌های آبرسانی آن باشید.

روش‌های آبرسانی پوست صورت

در مرحله اول آن‌چنان مهم نیست که شما از راهکارهایی مثل ماسک خانگی برای آبرسانی پوست استفاده می‌کنید یا از محصولات بهداشتی مناسب پوست کم آب! تمامی این شیوه‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و بسیار کارساز هستند. بنابراین فواید آبرسانی پوست صورت را محدود به تعدادی شیوه محدود نکنید.

شیوه‌های مختلف را تست کنید و در یک دفتر یادداشت بنویسید پوست شما پس از هر شیوه آبرسانی پوست چه تغییراتی کرد. سپس آن چند شیوه خاص منتخب را به‌عنوان روتین آبرسانی پوست همیشه و در همه‌جا استفاده کنید. ابتدا شما را با چند نمونه محصول آبرسان پوست آشنا خواهیم کرد و سپس نحوه درست کردن چند ماسک آبرسان خانگی را برایتان توضیح خواهیم داد.

1. محصولات آبرسان برای تامین رطوبت پوست

امروزه محصولات باکیفیت بسیاری نظیر انواع مرطوب کننده و آبرسان، اسکراب و لایه بردار صورت برای آبرسانی عمیق پوست وجود دارند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از یک فروشگاه‌ آرایشی و بهداشتی یا داروخانه‌ها خریداری کنید. در زیر شما را با چند نمونه از این محصولات باکیفیت و معتبر آشنا می‌کنیم.

 

کرم آبرسان کلینیک مدل moisture surge

آبرسان 100 ساعته کلینیک ساخت آمریکا  یکی از قوی ترین آبرسان های دنیا با ماندگاری 100 ساعته بر روی پوست می باشد. این آبرسان رطوبت از دست رفته را به پوست بر می گرداند و اصطلاحا رطوبت را در پوست قفل می کند و تمام لایه های پوست را به صورت عمقی هیدراته کرده و از خشک شدن و کدر شدن پوست جلوگیری می کند و سبب شادابی و درخشش پوست می‌شود. این آبرسان کلینیک برای انواع پوست ها مناسب می باشد و خطوط ریز و چین و چروک‌ های پوست را بهبود می دهد.

برند: کلینیک – Clinique
•    کشور مبدا برند : آمریکا
•    حجم : 15 ، 30 ، 50 ، 75 و 125میلی لیتر
•    آبرسانی عمقی و 100 ساعته پوست
•    دارای بافت سبک و ژل-کرم و زودجذب
•    حاوی هیالورونیک اسید و آلوئه ‌ورا
•    مناسب برای انواع پوست

ژل آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost

ژل آبرسان هیدرو بوست Hydra Boost نوتروژینا با فرمولاسیون سرشار از هیالورونیک اسید و بدون اینکه پوست را چرب و براق کند آن را تا 24 ساعت کاملاً آبرسانی و مرطوب می کند. این محصول علاوه بر هیالورونیک اسید حاوی گلیسیرین هم می باشد که این ترکیبات پوست را ترمیم می کنند، میزان ترشح چربی آن را کنترل کرده و همچنین باعث کاهش حساسیت، قرمزی و خارش پوست می شوند. ژل آبرسان نوتروژینا با بافت فوق سبک و فاقد چربی خود بلافاصله بعد از استفاده جذب پوست می شود و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

2. ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

ایده ماسک‌های خانگی برای آبرسانی پوست، یک ایده کم‌خرج، آسان و بسیار مؤثر است که ساخت آن برای همه افراد و در همه‌جا امکان‌پذیر است. بنابراین هیچ‌گاه از یاد نبرید که محصولات دست‌ساز خانگی می‌توانند بیشترین تأثیر را بر روند درمان و بهبود مشکلات پوستی شما داشته باشند. آن‌ها خاصیت‌های معجزه‌آسایی دارند که زیبایی و طراوت را بار دیگر به پوست شما بازمی‌گردانند. اما از یاد نبرید تنها کلید ورود به این دنیای شگفت‌انگیز، تکرار و استمرار این روش‌ها است.

 ماسک آبرسان صورت با ترکیب موز و عسل

درمان آبرسانی پوست چرب می‌تواند بسیار دشوار باشد. به این دلیل که چربی سطح پوست را پوشانده و مانع نفوذ ماسک و در نتیجه آبرسانی پوست صورت می‌شود. اما اگر پوست چربی دارید، هرگز نگران نباشید! ماسک آبرسان خانگی موز و عسل را امتحان کنید. موز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مرطوب کننده‌ها است و همچنین پتاسیم، ویتامین C ،B ،A و E و اسید آمینه از مواد تشکیل دهنده آن هستند. ترکیب موز و عسل به بهبود آکنه و جوش صورت بسیار کمک می‌کند.

طرز تهیه:

برای ساخت این ماسک آبرسان یک موز کاملاً رسیده را در یک کاسه له کنید. دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. سپس یک قاشق چایخوری آب پرتقال تازه فشرده (اختیاری) را با آن مخلوط کنید.

ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس ماسک آبرسان را روی پوست خود ماساژ دهید و مطمئن شوید که ناحیه T صورتتان را کاملاً پوشانده است. ماسک را به‌مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید تا از تمام فواید آبرسانی آن بهره‌مند شوید. حال صورت را با آب ولرم بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید. اثرات پیری و خشکی عملاً از جلوی چشمان شما محو خواهد شد!

 آبرسانی پوست و درمان آکنه با ماسک عسل، بلغور جو دوسر و شیر

عسل موجود در این ماسک به‌عنوان یک ماده مغذی طبیعی عمل کرده و به پوست شما کمک می‌کند رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند. بلغور جو دوسر حاوی خواص ضد آکنه است و به شفافیت، سلامت و آبرسانی پوست صورت کمک می‌کند.

طرز تهیه:

سه قاشق غذاخوری جو خشک‌ شده را در مخلوط کن بریزید. حال یک قاشق غذاخوری شیر کامل اضافه کنید. ترکیب را آنقدر هم بزنید تا خمیر درست شود. سپس یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را اضافه کنید. وقتی خمیر یکدستی به‌دست آمد، مخلوط را از مخلوط‌کن خارج کرده و روی صورت خود بمالید. حتماً پوست خود را به‌طور یکنواخت بپوشانید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه خشک شود و سپس با آب تمیز بشویید. این فرآیند را با خشک کردن پوست خود با یک حوله نرم به پایان برسانید.

آبرسانی پوست با ماسک خیار و آلوئه ‌ورا

احتمالاً از آلوئه‌ورا برای تسکین پوست آفتاب سوخته استفاده کرده‌اید. آلوئه‌ورا نظیر هیچ ماده طبیعی آبرسانِ دیگری پوست شما را هیدراته نخواهد کرد. آنچنان که این ماده طبیعی به معکوس کردن روند پیری معروف است! ماسکی که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، ترکیبی از آلوئه‌ورای معجزه‌آسا در کنار خیار با خواص خنک‌ کننده و پاک‌ کننده است. این ماسک یکی از بهترین‌ها برای آبرسانی پوست خشک محسوب می‌شود.

طرز تهیه:

برای ساخت این ماسک جادویی ابتدا ½ خیار را به‌صورت ورقه‌ای برش دهید. این برش‌ها را در مخلوط کن بریزید و آن‌قدر مخلوط کنید تا کاملاً آبکی شود. سپس دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیبی یک‌دست به‌دست آید. برای نتیجه بهتر، خمیر را به‌طور یکنواخت روی صورت خود ماساژ دهید. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی‌که ماسک خشک می‌شود استراحت کنید و تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید. بعد از نیم ساعت، ماسک را با آب خنک بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

3. حفظ رطوبت پوست با مواد غذایی

آب ميان سلولی محيطی است كه هر واكنش شيميايی در بدن شما، در آن اتفاق می‌افتد. پوست متكی به لايه‌های اصلی درم، جهت تامين رطوبت است. برای تامین رطوبت پوست، هم باید آب کافی نوشید و هم باید از میوه‌ها و سبزیجات آبدار استفاده کرد. سبزیجات مدت طولانی‌تری آب را درون بافت‌های پوست نگه می‌دارند.

اگر پوست چربی دارید، استفاده از یک آبرسان غیر روغنی را در روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار قرار دهید. آبرسان‌های پوست چرب معمولا طوری فرموله می‌شوند که اثر چربی روی پوست به‌جا نگذارند و فقط به پوست آبرسانی کنند.

اگر پوست نرمال یا خشکی دارید از نرم کننده‌ها استفاده کنید. این ترکیبات حاوی روغن‌های گیاهی و ویتامین‌های مغذی است  که با استمرار استفاده، مشکل کم آبی پوست را حل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *